Klipp med mening ble startet av frisørene selv, som den gang het «Hår med mening». Siden har frisørsalonger over hele landet samlet inn flere hundre tusen kroner til inntekt for den gode saken.
– Å engasjere seg i prosjekter som TV-aksjonen er noe som står oss i frisørbransjen nært. Vi bryr oss om mennesker, og det går hånd i hanske med hva vi ønsker å være for folkene rundt oss, og kundene våre ikke minst, sier Peter vonkunz Brun, kreativ leder i frisørkjeden PÅHÅRET.

Hvert år inviterer TV-aksjonen alle frisør- og velværesalonger til å bli med på «Klipp med mening» én eller flere dager i uke 42, altså i TV-aksjonsuka. Salongene donerer da en sum til årets TV-aksjon fra dagens eller ukens omsetning. Dette kan være hele omsetningen, overskuddet, eller en sum per kunde – alt ettersom hvor mye salongen har muligheten til å gi.
Mer enn et pengebidrag
Anne Marie Halsan, direktør i NFVB (Norske frisør- og velværebedrifter), kan fortelle at frisørbransjen har et stort potensiale til å nå ut med TV-aksjonens budskap til kundene sine.
– Noe av den viktigste jobben vi frisører gjør er å spre budskapet om årets sak. Vi har kundene i stolen i en-to timer, og da har vi muligheten til å fortelle de gode historiene og snakke om problematikken. Det synes vi er minst like viktig som pengebidraget.
Halsan legger til at det er viktig å stå samlet som bransje om noe som omhandler noe mennskelig.
– Vi trenger noe å samles rundt, også gjør vi det selvfølgelig for en god sak.
Ønsker du eller din salong å være med på klipp med mening? Klikk her.