Etter et lite opphold i 2020 på grunn av koronapandemien forteller HR-direktør i Olivia, Kristin Arnkværn, at det er utrolig fint å være med på den store dugnaden igjen.
– Vi jobber hele tiden med å skape gode restaurantopplevelser. At vi kan skape noe fint sammen med gjestene våre, samtidig som vi bidrar til den gode saken gjennom TV-aksjonen er utrolig verdifullt. Også for våre medarbeidere og ikke minst de jentene som står i fare for å bli giftet bort.
All inntekt fra varm drikke som blir kjøpt i Olivias restauranter 21. oktober går til TV-aksjonen, forteller Arnkværn.
Hvert år siden 2018 har Olivia samlet inn over 50 000 kroner til inntekt for TV-aksjonen på denne måten.

Årets TV-aksjon går til Plans arbeid mot barneekteskap. Sammen skal vi nå ut til tre millioner mennesker for å få slutt på barneekteskap i de landene der problemet er størst.
Les: Dette skal pengene gå til
– Vi ønsker å gjøre det vi kan for å bidra. Vi har over 900 medarbeidere, så for oss er TV-aksjonen som informasjonskampanje minst like viktig som selve bidraget. Vi kan mobilisere og snakke om årets sak til hele bedriften, og engasjere kollegialet til å gjøre noe viktig sammen, sier Arnkværn.